کاراکتر اول:

آوید

آوید قد بلندی دارد و موهای سرش فراوان است؛ همان‌طور که ذهنش پر از موضوعات علمی فراوانی است. او عاشق مطالعه کتاب است و یادگیری علوم برایش لذت‌بخش است. به دلیل علاقۀ زیادی که به فراگیری علوم دارد، می‌گوید؛ به دنیا آمده تا دانشمند شود.

آوید
کاراکتر دوم:

ویدو

ویدو

ویدو دوست بازیگوش و یکی‌یک‌دانه‌ی آوید که اکثر اوقات انگشت به‌دهان، زیرکانه در حال بررسی اطرافش به‌سر می‌برد. بازی کردن را خیلی دوست دارد و بعید است بتوانید ویدو را یک‌جا ببینید که آرام گرفته باشد. ویدو یک فرق داشت: بسیارکنجکاو بود و زود دوست داشت به جواب سوالاتش برسد؛ او همواره از آوید سوالات جورواجور می‌پرسد.

روزهای آوید و ویدو پر از ماجراهای جذاب و دل‌نشین است. با تهیه هر یک از محصولات اِستِم آویداک، کودکان و نوجوانان با این دو دوست جذاب همراه می­شوند و فعالیت انجام می­دهند و موضوعات مختلف را یاد می­گیرند.

آوید و ویدو کاراکترهای اصلی سرزمین آویداک هستند؛ اما در این سرزمین به مرور کاراکترهای جدیدی اضافه می­شوند که هر کدام شخصیت و داستانی دارند. اگر دوست دارید در جریان ماجراهای آوید و ویدو قرار بگیرید؛ باید محصولات اِستِم آویداک را تهیه بفرمایید.

آوید و ویدو دوست دارند روزی برسد که همه چی‌ دان بشوند. بچه‌های نازنین؛ دور و بر شما پر از چیزهای جدید است که فکر کردن در مورد آن‌ها لازم و شایسته است؛ پس تا می‌توانید آزمایش کنید و یاد بگیرید. برای همین آویداک در کنار شماست تا رویای دانشمند کوچک به واقعیت تبدیل شود.